German Romantic, 1798-1840
was a German painter, specializing in fantastic landscapes, sometimes with demons and grotesque figures. Born in Cottbus, he drew the attention of prominent architect Karl Friedrich Schinkel, who cast him as a decorative painter. Blechen however aimed for higher work and began producing landscape paintings. In 1827 he went to Italy Related Paintings of Carl Blechen :. | The Palm House on the Pfaueninel | View of Rooftops and Gardens (nn02) | View of Roofs and Gardens | Study for a Funerary Monument | Park Terrace at Villa d-Este | Related Artists:
j. h. scheffelWismar 1690 - Västerås 1786
J.H. Scheffel kom från en borgasläkt i Wismar, en nordtysk stad som på 1600-talets införlivats med Sverige. Om Scheffels läroår vet man ingenting utöver uppgiften i en gammal biografi att han studerade till målare i Berlin, Paris och Brabant.
Scheffel dök upp i Stockholm år 1723. Uppenbarligen samarbetade han först med David von Krafft. Efter dennes död 1724 grundade Scheffel, då redan fullärd porträttör, sin egen atelj??. Ett av de första uppdragen, porträttet av borgmästare Bergstedts unga dotter, ledde till ett lyckligt och av en riklig hemgift åtföljt äktenskap med fröken Bergstedt.
Scheffel samlade redan tidigt kring sig en trogen kundkrets bland adeln och det förmögna borgarskapet. Han behöll sin framgångsrika position från 1720-talet till 1760-talet. Någon ledande hovmålare eller mest gynnad societetsmålare i Stockholm var Scheffel aldrig. Hans stadiga popularitet som pålitlig och kompetent porträttmålare rubbades emellertid inte av modets växlingar, ty han hade förmågan att smidigt följa de nya strömningarna utan att pruta på sin karga och förnuftiga konstnärliga egenart. Scheffels porträtt visar sällan prov på pretentiösa barockgester eller affekterad romantisk tillgjordhet. Hans personåtergivning var utfunderad och konstaterande. I hans digra produktion ingår stela rutinarbeten, men i bästa fall är hans målningar karaktärsstudier som bygger på en stark vision. Hans målningsteknik var kompetent men anspråkslös: i helheten fäster man uppmärksamhet vid mänskobilden, inte vid utförandet.
När Scheffel i 75-årsåldern som pensionerad drog sig tillbaka för att tillbringa tiden med sin familj var han en rask och förmögen gammal herre. Han uppnådde den för tiden ovanligt höga åldern av 91 år, enligt dottersonen till följd av sitt glada och jämna humör, sina ordentliga levnadsvanor och en till åldern anpassad flit och motion .
carl locher(1851-1915) was a Danish realist painter who from an early age became a member of the Skagen group of painters.
Even before he began his studies at the Royal Danish Academy of Art in 1872, he was encouraged by Holger Drachmann to spend a couple of months in Skagen, the artists colony in the far north of Jutland. He quickly completed paintings of the beach, some with fishing boats or wrecks. He also became interested in the horse-drawn carriage which travelled along the beach on its journey from Frederikshavn.
In the 1870s, Locher continued his studies in Paris but he visited Skagen whenever he was back in Denmark. Ultimately he had a house built there where he lived until his death.
Vladimir Baranov-Rossine(1888?C1944) was a Russian-Ukrainian painter, avant-garde artist (Cubo-Futurist), and inventor of Jewish ethnicity
Vladimir Baranov-Rossine was born in Kherson, Ukraine, to parents of Jewish ethnicity.
In 1902 he studied at the School of the Society for the Furthering of the Arts in St. Petersburg. From 1903 to 1907 he attended the Imperial Academy of Arts in St. Petersburg.
In 1908 he exhibited with the group Zveno ("The Link") in Kiev organized by the artist David Burliuk and his brother Wladimir Burliuk.
In 1910 he moved to Paris, wher until 1914 he was a resident in the artist's colony La Ruche together with Alexander Archipenko, Sonia Delaunay-Terk, Nathan Altman and others. He exhibited regularly in Paris after 1911.
He returned to Russia in 1914. In 1916 he had a solo exhibition in Oslo. In 1918 he had exhibits with the union of artists Mir Iskusstva ("World of Art") in Petrograd (St.Petersburg). In the same year he had an exhibition with the group Jewish Society for the Furthering of the Arts in Moscow, together with Nathan Altman, El Lissitzky and David Shterenberg. He participated at the First State Free Art Exhibition in Petrograd in 1919.
In 1922 Baranov-Rossine was the teacher at the Higher Artistic-Technical Workshops (VKhUTEMAS) in Moscow.
In 1924 he had the first presentation of his optophonic piano during a performance at the Bolshoi Theatre in Moscow - a synaesthetic instrument that was capable of creating sounds and coloured lights, patterns and textures simultaneously.